Täällä siis kerron niistä neliskulmaisista, useimmiten noin 20x15cm kokoisista paperipinoista, jotka on kiinnitetty kahden värillisen pahvin väliin ja painettu täyteen mustia tuhrurivejä. Ne ovat minun pakopaikkani tästä mailmasta. Viuhahdan sivujen läpi parempiin maailmoihin.

Olen lukutoukka, kirjahöperö, potterholisti, suurensuuri TSH fani, fantasiapöpi, kauhuhullu, rakastan salaliittoteorioita ja aivan yllättäen huomasin etsiväni kaikkea mahdollista tietoa Graalin maljasta, Marian evankeliumista sekä Leonardo DaVincin Ehtoollisesta ja Luolamadonnasta.

Luulenpa jopa joskus osaavani itsekkin jotain paperille raapustella, lähinnä TSH tai HP-ficcejä kuitenkin.

-----------------

Tänään aloin taas lukea Harry Potter and the Half Blood Prince:ä, en tajua miten se nainen saa sen tekstin sellaiseksi!! Niin koukuttavaksi..! Ja huomaan taas tauon jälkeen kirjassa aivan uusia kohtia, joita en ensimmäistä kertaa lukiessa edes huomannut. Rakastun taas Remus Lupiniin, en voi sille mitään. Niin ihana mies ja jotenkin niin sympaattisen oloinen ihmissusi.. Sellainen reppana. <3 Itken taas, kun vanha ja viisas ja aina niin turvallinen Dumbledore leimahtaa hautajaisissa valkoisiin liekkeihin. Aivoni kehittelevät taas hurjia teorioita seitsemännen kirjan tapahtumista ja roikun yötkaudet Vuotiksessa selaillen muiden ideoita ja teorioita. Luulin tosiaan, että Harry Potter-vaiheeni oli totaalisen loppu, kun kuudennen kirjan jälkipyykki oli kavereiden kanssa käyty läpi. Lupin unohtui, ja Dumbledorekin.

Seitsemättä kirjaa sitten innolla odottelen. Akateemisen ovelle aion mennä roikkumaa, jotten vaan spoilaannu kuolemista ja muista, niinkuin tämän kutosen kanssa kävi. Harmitti silloin aika vietävästi.

-----------------

Pakko laittaa tähän vielä niitä Lupinin ihananihania repliikkejä Azkabanin vangista, näitä todella rakastan!

'I haven't poison that choclate, you know....'

'Sitten he näkivät hopeanhohtoisen valkoisen  pallon, joka roikkuin ilmassa Lupinin edessä. Lupin sanoi melkein kyllästyneesti: "Naurretavus!"

'Vain yksi oikein kolmesta, ikävä kyllä. Minä en ole auttanut Siriusta linnaan, enkä totisesti tahdo tappaa Harrya.' Outo puistatus kiiri hänen kasvoillaan. 'Mutta sitä en kiistä, ettenkö olisi ihmissusi.'

'Lupin lähti tapaamaan yksinäistä ihmissutta, joka katseli kaihoisasti tungosta herra Weasleyn ympärillä.'

'It was Greyback who bit me....'

Monia ihania on vielä lisää, mutta hukkasin sen vihon, johon olin kerännt niitä. Ehkä löydän sen huomenna, kun aivoni ovat vähän saaneet lepoa.

 

//MuoksistaMuoks! 6.8.

Löysin pottervihkoni, eli tässä lisää näitä ihania Lupin keskusteluja ja lauseita.

'Minulla ei valitettavasti ole kuin pussiteetä - mutta sinä varmaan oletkin jo saanut kylliksesi teenlehdistä?' Harry katsoi Lupinia. Miehen silmät tuikkivat.

'Minä oletin, että jos mörkö kohtaa sinut, se omaksuu Lordi Voldemortin hahmon.' Harry tuijotti. Paitsi että vastaus yllätti hänet täysin, Lupin oli myös sanonut Voldemortin nimen ääneen.

'Sääli, että sokeri tekee juomasta hyödyttömän', hän sanoi, siemaisi lasista ja värähti.

Lupin huokasi. 'Tällipaju stutettiin samana vuonna, kun minä aloitin Tylypahkassa.'

'Syö koko pötkö, ettei matami Pomfrey ala janota vertani. Samaan aikaan ensi viikolla?'

'Vai niin', Lupin sanoi, mutta näytti hivenen epäuskoiselta. 'No - juodaanpa Rohkeelikon voitolle Korpinkynnestä! Vaikka enhän minä saisi valita puolta, kun olen opettaja...', hän lisäsi kiireesti.

'Aikamoinen suojelius!' sanoi joku Harryn korvaan. Harry kääntyi ja näki professori Lupinin, joka näytti yhtäaikaa järkyttyneeltä ja iloiselta.

Kelmien kartasta:  'Herra Kuutamo tervehtii kohteliaasti professori Kalkarosta ja kehottaa tätä pitämään epäluonnollisen ison nenänsä erossa toisten ihmisten asioista.'

'Herra Srvihaara on yhtä mieltä herra Kuutamon kanssa ja haluaa lisätä, että professori Kalkaros on ruma mäntti.'

'Herra Anturajalka haluaa ilmaista ällistyksensä sen johdosta, että mokomasta hälmöstä on tullut professori.'

Kalkaros osoitti pergamenttia, jolla hohtivat yhä sanat: Herrat Kuutamo, Matohäntä, Anturajalka ja Sarvohaara. Lupinin kasvoille ilmestyi omituinen sulkeutunut ilme.

'Minä satun tietämään että vahtimestari Voro takavarikoi tämän kartan vuosia sitten. Aivan, minä tiedän että se on kartta.'

'Siksi että....' Lupin empi, 'siksi että kartantekijät olisivat halunneet houkutella sinut pois koulun alueelta. Heidän mielestään se olisi ollut erittäin hupaisaa.' 'Tunnetko sinä heidät?' Harry sanoi ihmeissään. 'Olemme tavanneet.' Lupin sanoi lyhyesti. Hän loi Harryyn vakavamman katseen kuin ikinä aikaisemmin.

'Vai älysitkö, että mörkö muuttui kuuksi nähdessään minut?

'Tottakai minä osaan käyttää sitä', Lupin sanoi hutaisten kärsimättömästi kädellään. 'Olin tekemässä sitä. Minä olen Kuutamo - sen lempinimen ystäväni antoivat minulle koulussa.

'Mutta sitä ministeriö ei koskaan saanut tietää, että Tylypahkassa juoksenteli yhteen aikaan kolme rekisteröitymätöntä animaagia.'

'On erittäin kivuliasta muuttua ihmissudeksi.'

'Minun on pakko myöntää, etten pysty noin vain ymmärtämää, miksi syytön mies haluaa elää kaksitoista vuotta rottana.' Lupin tuumi rauhallisesti.

'Niinpä häneltä -öh- vahingossa livahti, että minä olen ihmissusi tänään aamiaispöydässä.'

 

-----------------

Ja vielä Dumbledoren kaksi ihaninta lausetta/keskustelua ikinä! Harrylle kummatkin sanottu. Kuudennesta ja englanninkielisestä tietenkin ovat:

'I'm not worried I'm with you.' 

'He accussed me of being "Dumbledores man through and through."

'How very rude of him.'

'I told him I was.'

 

Ja tännekkin muoksin vielä lisää näitä, vaikka nuo kaksi on kyllä ihanimmat ikinä!

'Taukki. Vollotus. Kummallisuus. Nipistys.'

'Haluaisitko sitruunatoffeeta?' -Mitä? 'Sitruunatoffeeta. Se on eräänlainen jästien makeinen, josta minä pidän kovasti.'

'Professori Kalkaros, Harry.'

Sitten hän yökkäsi ja sanoi: 'Harmi, korvavaikkua.'

'Tuhoa kaikin mokomin lisää tavaroitani', Dumbledore sanoi seesteisesti, 'Niitä on toden totta liikaa.'

'Minun on mainittava, että Feeniksin Kiltalaisilla on luotettavampia yhteydenpitokeinoja, kuin Dolores Pimennon työhuoneen takka.'

'Se mitä sinun ja Oraven välillä tapahtui tyrmissä on ehdottomasti salaisuus, joten koko kouluhan siitätietysti tietää. Käsittääkseni ystäviesi Fred ja George Weasleyn tekosia oli se, että sinulle yritettiin lähettäävessanpytty. He epäilemättä olettivat sen huvittavan sinua. Matami Pomfrey oli kuitenkin sitä mieltä, ettei se ollut kovin hygieeninen ja tkavarikoi sen.'